تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

جزئیات دریافت تسهیلات دهه شصتی‌ها | خزعلی: محدودیت وام ازدواج برداشته شد

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: تا زمانی که بودجه برای وام ازدواج وجود دارد، محدودیتی برای کسانی که شرایط دریافت این وام را داشته باشند، نیست.

انسیه خزعلی

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن تمدید زمان ثبت‌نام وام دهه شصتی‌ها در سال ۱۴۰۳ گفت: نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود که موضوع طرح تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد مطرح شد و براساس آن افراد با دارا بودن تابعیت کشور ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مجرد بودن زوجین و تاریخ تولد افراد در دهه ۶۰ در بازه تاریخی یک فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ امکان دریافت این تسهیلات را داشتند.

وی ادامه داد: با وجود فرصت محدود، حدود ۴۰۰ زوج توانستند از این وام در سال ۱۴۰۰ برخوردار شوند؛ این امر در ۱۴۰۱ به دلیل عدم تخصیص بودجه محقق نشد، اما در سال ۱۴۰۲ مجدد و با مبلغ بیشتر به جریان افتاد.


بیشتر بخوانید: مخالفت خزعلی با کاهش ساعت کاری؛ باید به دنبال افزایش دورکاری برای مادران باشیم

داستان کبری و انسیه | داستان دو خواهری که سرنوشت میلیون‌‌ها زن ایرانی را تعیین می‌کنند


به گفته وی، میزان این تسهیلات در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان است که سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید اقساطی جهیزیه و ۲۰۰ میلیون تومان وام اشتغال در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰ زوج در سامانه ثبت‌نام و معرفی حدود ۱۲۰۰ زوج واجد شرایط به بانک‌ها برای دریافت این وام، تاکید کرد: ارائه این تسهیلات در سال ۱۴۰۳ نیز تمدید شده است.

خزعلی در توضیح بیشتر یادآور شد: تا زمانی که بودجه وجود دارد محدودیتی برای کسانی که شرایط دریافت این وام را داشته باشند، نیست.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
برزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
0
0
هرکه. بامش بیش برفش بیشتر
اقشارمانند خودتون سیری ناپذیر هستند
مردم عادی همون هم بسشونه!
نظرات شما